You may be interested in
- Fondazione Arnaldo Pomodoro. La Collezione Permanente€45,00
Catalogue published on the occasion of the exhibition held at the Foundation: "La Collezione Permanente" (September 29, 2007 - March 09, 2008) curated by Giorgio Verzotti and Angela Vettese.
This volume presents 120 works on permanent exhibition in the Foundation - sculptures, paintings, and drawings - by Arnaldo Pomodoro and by other artists that belong to his private collection.
Fondazione Arnaldo Pomodoro. Milano. 2007 °If you are a member of the Fondazione shipping costs anywhere in Italy are at our expense °For everyone: for purchases 50 euros and up, shipping costs in Milano are at pour expense - La scultura Italiana del XX Secolo€45,00
Catalogue published on the occasion of the exhibition held at the Foundation: "La scultura italiana del XX secolo" (September 24, 2005 - January 22, 2006) curated by Marco Meneguzzo.
This catalogue features the most significant moments of twentieth-century Italian sculpture as presented in the exhibition which inaugurated the new seat of the Fondazione Arnaldo Pomodoro in Milan. The exhibition presented a survey of the works by those artists who made a major contribution to the renewal of the vocabulary of twentieth-century Italian sculpture, from Medardo Rosso to the present.
Skira editore. Milano. 2005 °If you are a member of the Fondazione shipping costs anywhere in Italy are at our expense °For everyone: for purchases 50 euros and up, shipping costs in Milano are at pour expense
Salvatore Cuschera
Omaggio a Eduardo Chillida, 2002-2003
forged iron, 165,2 × 378 × 203 cm
Tendente alla monumentalità come sua esigenza interiore, la scultura di Cuschera si dà sempre come elaborazione di forme plastiche compatte e solide ma pensate come in formazione, aperte, e legate all’organico. Ci sono nella sua opera richiami alla scultura arcaica, anche se mancano allusività figurali e il richiamo si esplica nella compattezza dei volumi e nella sinteticità della loro costruzione. Non mancano – com’è il caso esplicito di quest’opera – rimandi al maestro spagnolo Eduardo Chillida, per i piani ricurvi, saldati, nel caso delle sculture in ferro, in modo libero, allacciandoli l’uno all’altro per un lato e lasciando liberi gli altri profili.
da: Fondazione Arnaldo Pomodoro. La Collezione permanente, catalogo della mostra, a cura di G. Verzotti, A. Vettese, Milano, Skira, 2007, p. 174